du kommer från ett sådäär.. annat land va?

i morse väcktes jag av att mobilen ringde och dom ringde från kullingsbergsskolan och frågade om jag kunde jobba på allergiförbundets dagis. och det kunde jag, så det var bara till att gå upp :) .
det var trevligt, fick man jobbat lite med.
under middagen idag på jobbet så satt det en kille brevid mej som säger till mej:
- Du kommer från ett sådär.. annat land va??
- Nee det gör jag inte, men det är många som tror det faktist.
- Ja men du är sådär.. grå.
Den andra fröken som även sitter där säger:
- Hennes tröja är grå ja, men hon är väl inte grå.
- Ne grå menade jag ju inte, jag menar du är inte som alla andra här.
- Vadå vad menar du då?
- Ne men vi alla andra är sådär vita (han petar mej i ansiktet och säger sen) och du är ju sådär brun, inte alls som vi.

Haha, gullig :P . Barn har verkligen mycket att säga men säger det verkligen på olika sätt som blir så roligt. :)

Idag har även jag och Pascal börjat måla det andra som ska vara på väggen i hallen, blev inte det vi tänkte först, men vi tror det blir bra ändå, väldigt pilligt var det.

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0