hemma

runt halv 4 tiden i torsdags bar det iväg upp i landet till Drabo. som ligger några mil utanför Kisa.
var där kvart över 7 så tog cirka tre och en halv timme dit.
väl där bjuds det på mackor mm och sedan kommer en del av pascals släkt in och det bjuds på glass.
jag var så jäkla trött så jag hade kunnat somna direkt när vi kom dit. jag satt nästan och halvsov.
klockan tio fick jag komma i säng, var helt slut.
men på fredagsmorgonen väcks vi kvart över 6 för då var det dags för älgjakt, fyfan va jag INTE ville gå upp då!!!  väl på plats var klockan 7 och det var kallt som saet ute. Så var det dags för första drevet som det heter. Att börja i ena änden av skogen med att slå med pinnar och skrika för att skrämma älgarna och sen sluta i andra änden där skyttarna finns. Det andra drevet var jag så jävla arg och trött så jag ville bara lägga mej ner och skrika. det var upp och ner för stenaar, gernar, träd och massa skit i vägen där man skulle gå. en helvets väg fick vi. men vi fick även skjutit 2 kalvar i den skogen.



klockan 4 var vi klara med jakten. höll alltså på i 8 timmar med att jaga älg.
på kvällen blev det mat och idol med del av pascals släkt. jag däckade direkt efter idol. 

på lördagen skulle vi upp vid 7 för att det var dags för slakt.
jag hjälpte inte till.







Efter slakten gick jag och pascal en promenad till drabo brunn där det rinner vatten direkt från bergen. smakade rent järn, fyfasen va äckligt det var. i lördags hade jag och pascal vart tillsammans i 1 år och 8 månader med.


Drabo brunn





på kvällen var det dags för släktkalas, olika kusiner och allt va de var, var då inte lätt att komma ihåg allt och alla. men var massa god mat och go dryck.






På söndagen bjöd conny med oss ut på promenad i bergen.
det blev jag, pascal, elin och hennes pojkvän, jenny med pjokvän, och jacob.
så mycket jag har rört på mej under denna helgen har jag itne rört på mej så fan så länge alltså.
vi var ute i 2 timmar och gick i bergen.







conny berättade under torsdagen att det är en tjej i 22 års ålder som bor i en stuga i drabo.
i stugan har hon ca 12 graders värme, ingen el mm mm.

under fredagen på älgjakten träffade vi henne, och Maggan, pascals mamma frågade på som vanligt, och jag lyssnade. under den natten hade hon haft 8 graders värme, hon lagar mat i ett gasolkök. hon har ingen el.
vi frågade henne varför hon bor på det viset, kasnke för att testa sig själv frågade vi. ne då sa hon för att hon inte hade så mycket annat för sig.
VA FAN?!?!
har man inte mycket för sig skaffar man sig fan inte en stuga där man inte kan få mer än 10 graders värme, inte har någon el, inget vanligt kök och har alltså varken tv, dator, eller någon kontakt med världen, va fan är det för fel??
Hjulet rullar men hamstern är död!!!

på söndagen efter promenaden och väldigt go mat så åkte vid hemåt runt kvart över tre tiden.
stannade vid ett ålderdomshem nära Drabo för att maggan skulle få hälsa på en av hennes faster som bodde där. kanske sista gången hon får träffa henne. Jag och pascal var med inne och hon var lite dement så när jag häslade på henne sa hon att det var väldigt trevbligt att släktingar som jag kommer och hälsar på henne och att det var roligt att se mej igen.
Jag har aldrig träffat henne innan!

vi var hemma klockan åtta igårkväll och det blev att lägga sig i soffan framför tvn direkt.
en trevligt helg med mycket motion och mycket sällskap!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0